Kinek üzlet az egészségem?
Útban a megegyezés felé, a kampány(kormány)főnöki dorgálás után: a tehénlepény és a lénypiszok átlaga?
Ködös emlék 2006-ból, valami közigazgatási reformról, ahol a megyék megszüntetéséről volt szó - vagy csak addig, amíg üzleti / reformérdekek felül nem írják? Még a végén elbizonytalanodunk a kormány kompetenciáját, tervik összhangját és átgondoltságát illetően.
Mi a rettentően hatékony, versenyző és szolidáris a megyei, 51%-ban állami tulajdonú biztosítóban? Hol van az ügyfelek érdeke? Azt választhatja, hogy elköltözik? Esetleg az lényegtelen? Le lehet tudni az eü. reformot, és utánunk a vízözön?
Az én szempontjaim az egész reformosdival kapcsolatban elég egyszerűek:
Ehhez képest a Fidesz ötlete nem is tűnik annyira elvetemültnek. Igaz, a versenyt és a magántőke részvételét teljesen mellőzi, de legalább a járulékok oldaláról tisztább koncepció - bár azt gondolom, hogy a pusztán jövedelemarányos járulék nem jó, mert eltitkolt jövedelmmel kikerülhető.
És erre jön ráadásul az október közepéig benyújtandó törvényjavaslat. Nyilván addig elkészülnek a hatástanulmányok, egy elég pontos szövegezés, az egyeztetés más törvényekkel, stb.
Ha a Fidesz helyében lennék, most bevásárolnék a KSH-nál és néhány nagyobb kutatóintézetnél, majd megbíznék néhány szakértőt, hogy a szivárgó információk alapján dolganak ki modelleket a hatásokról.
Egyelőre úgy néz ki, hogy mi nem számítunk. Csak a reform, mindenáron, az idióta politikai egyezségek, a kipipálandó feladatok.
Egészségbiztosítás: az MSZP tett egy lépést a megegyezés felé
Az SZDSZ már hétfőn lezárná a koalíciós egyeztetést
Egy nemzeti egészségbiztosítóban gondolkodik a Fidesz
Elkészült a Fidesz egészségbiztosítási koncepciója
Ma este kimúlik a kádári egészségügy? - adja hírül doromboló cicusért kiálltó címmel a Hírszerző
Ködös emlék 2006-ból, valami közigazgatási reformról, ahol a megyék megszüntetéséről volt szó - vagy csak addig, amíg üzleti / reformérdekek felül nem írják? Még a végén elbizonytalanodunk a kormány kompetenciáját, tervik összhangját és átgondoltságát illetően.
Mi a rettentően hatékony, versenyző és szolidáris a megyei, 51%-ban állami tulajdonú biztosítóban? Hol van az ügyfelek érdeke? Azt választhatja, hogy elköltözik? Esetleg az lényegtelen? Le lehet tudni az eü. reformot, és utánunk a vízözön?
Az én szempontjaim az egész reformosdival kapcsolatban elég egyszerűek:
- Eszébe se jusson a dokinak a hálapénz.
- Ea csúnyán néz, bunkó, akkor legyen lehetőségem gyorsan éreztetni vele, hogy mit engedhet meg magának.
- Választhassak a kórházak között - lehetőleg nyílt, egyértelmű és az én érdekeimnek megfelelő szempontok szerint (úgy mint gyorsaság, költségek, bánásmód, gyógyulási esélyek) - a gazdasági hatékonysággal foglalkozzon a biztosító, számomra az elég másodlagos. Ahogy a sarki bolt profitja sem érdekel. Szolgáljanak ki megfelelően, és akkor ott vásárolok.
Ehhez képest a Fidesz ötlete nem is tűnik annyira elvetemültnek. Igaz, a versenyt és a magántőke részvételét teljesen mellőzi, de legalább a járulékok oldaláról tisztább koncepció - bár azt gondolom, hogy a pusztán jövedelemarányos járulék nem jó, mert eltitkolt jövedelmmel kikerülhető.
És erre jön ráadásul az október közepéig benyújtandó törvényjavaslat. Nyilván addig elkészülnek a hatástanulmányok, egy elég pontos szövegezés, az egyeztetés más törvényekkel, stb.
Ha a Fidesz helyében lennék, most bevásárolnék a KSH-nál és néhány nagyobb kutatóintézetnél, majd megbíznék néhány szakértőt, hogy a szivárgó információk alapján dolganak ki modelleket a hatásokról.
Egyelőre úgy néz ki, hogy mi nem számítunk. Csak a reform, mindenáron, az idióta politikai egyezségek, a kipipálandó feladatok.
Egészségbiztosítás: az MSZP tett egy lépést a megegyezés felé
Az SZDSZ már hétfőn lezárná a koalíciós egyeztetést
Egy nemzeti egészségbiztosítóban gondolkodik a Fidesz
Elkészült a Fidesz egészségbiztosítási koncepciója
Ma este kimúlik a kádári egészségügy? - adja hírül doromboló cicusért kiálltó címmel a Hírszerző
Powered by ScribeFire.
|