szerda, szeptember 07, 2005

Igazságosabb, bátrabb, biztonságosabb érzés

Mármint a kommancsok kampánya. Ami egyáltalán nem választási kampány. Végül is, nyolc hónappal a választások előtt, ha egy párt magát reklámozza, annak tényleg semi köze a választásokhoz. Csak úgy jön, mert volt egy kis elkölthető pénzük, és már nem tudtak több lélegeztetőgépet venni. (Ez kellemesen demagóg volt!)
"Imázs" kampány, a semmiről. Ez lenne a lényeg, életérzést kifejezni, de ilyen semmilyet? Elővesznek állítólag "baloldali"hívószavakat, összekeverik ezekkel a homályos színekkel, és várják, hogy hasson? Erről a Fidesz rohanó fiúja jut az eszembe - de ott legalább a szöveg dinamikus volt, olyan, amit azonosítani lehet egy szervezettel, ami egy kormányt jó színben tüntet fel, legalább a hívei között. Ezekről a plakátokról csak a semmilyenség, jellegtelenség jut az eszembe. Olyan, mint a párt, amit reklámoz, jellegtelen és tehetetlen, még akkor is, ha elviselhető formában csomagolja.